Velkommen til Zareus Office!
Her finner du svar på ofte stilte spørsmål. Husk at du alltid er velkommen til å kontakte oss om du har spørsmål.
613 11 000 (man-fre 9-16.30, lør 10-14) eller skriv til kontakt@zareus.no. Du kan også benytte vår Messenger-chat.
- Hvor raskt får jeg min ordre?
Det kommer an på hvilke varer du bestiller og hvor du ønsker varene levert. Som hovedregel sender vi lagervarer samme dag som bestillingen din blir lagt inn hvis vi mottar ordren før kl. 14:00. Dersom en av varene du bestiller er merket "bestillingsvare" tilkommer frakttiden fra grossist til vår butikk - se mer informasjon om dette under "hva er bestillingsvarer?".
Informasjonen under gjelder varer som er på lager:
Jevnaker
Fri levering på døren samme dag (man-fre), uansett ordresum, på postnr. 3520. Bestill før 14:00. Bestiller du etter 14:00 er det ikke sikkert vi rekker å levere før neste åpningsdag. Varer leveres i samarbeid med Jevnaker Taxi.
Hønefoss
Fri levering på døren senest neste dag (man-fre) ved ordre over kr. 500, på postnr. 3510, 3511, 3514 og 3515. For ordre under kr. 500 tilkommer frakt med kr. 75. Varer leveres i samarbeid med Jevnaker Taxi.
Resten av landet
Sendes med Bring. Normal leveransetid fra vi sender bestillingen er 1-5 virkedager. Fraktkostnad beregnes i kassen.
- Hva betyr "bestilingsvare"?
Bestillingsvarer
Bestillingsvarer er varer vi ikke har i vårt eget sortiment, men som kan bestilles fra våre leverandører. Normalt sender vi bestillinger mandag morgen og får varene til oss på tirsdag eller onsdag. Det betyr at om du bestiller varer på en fredag, har vi de som regel inne tirsdag/onsdag, men bestiller du mandag ettermiddag går det litt over en uke før vi har de på lager.
Hva hvis jeg trenger varen raskere?
Kontakt oss, så ser vi om vi kan finne en løsning. Vi har anledning til å sende bestillingen umiddelbart, med mottak 1-2 virkedager senere, mot et ekspressgebyr på kr. 200.-
Hva hvis jeg bestiller bestillingsvarer og lagervarer i samme handlekurv?
Hvis vi sender varer lokalt til Jevnaker eller Hønefoss splitter vi leveransen, slik at du får lagervarene raskt og bestillingsvaren levert når den ankommer oss. Bestiller du frakt via Posten/Bring venter vi med å sende til alle produktene i handlekurven er klare for sending. Ønsker du å få 2 separate forsendelser for å få lagervarer raskere, må du legge inn en bestilling på lagervarer og en bestilling på bestillingsvarer.
Jeg finner ikke varen jeg vil ha
Bestillingsutvalget i nettbutikken er kun et utvalg av produkter, og vi har langt flere varer tilgjengelig fra vår grossist. Les mer under eget spørsmål.
- Jeg finner ikke varen jeg vil ha...
Våre leverandører har over 100.000 forskjellige produkter i sin katalog. Vi lagerfører ca 500 av de, og øker stadig bestillingssortimentet på nettsiden. Finner du ikke det du ønsker deg i nettbutikken, anbefaler vi å ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke om vi får tak i produktet du ønsker deg. Basert på dialog med deg kan vi enten legge til produktet i bestillingsutvalget for fremtiden, eller ta det inn i vårt lagerførte sortiment slik at vi har varen du ønsker deg til neste gang.
- Bytte, retur og reklamasjon
Bytte og retur
Lagervarer kan byttes i ubrutt emballasje og salgbar stand mot andre varer i sortimentet. Vi tar ikke i mot retur på bestillingsvarer, varer med brutt emballasje/skader eller pregede artikler som trykksaker el.
Varene må byttes i butikk eller sendes tilbake for kjøpers regning. Hvis du bor i lokalområdet og ønsker å bytte en feilkjøpt vare kan du sende den tilbake med oss når vi leverer erstatningsordren.
Angrerett
Som privatkunde har du 14 dagers angrerett på produkter kjøpt over nett. Angreretten gjelder ikke bestillingsvarer eller pregede artikler med trykk/dekor. Du må selv dekke returen til oss.
Reklamasjon
For produkter med feil eller mangler, transportskader eller andre defekter ordner vi naturligvis en erstatningsvare. Ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg.
- Hvordan sendes varene?
I lokalmijøet leverer vi våre varer i samarbeid med Jevnaker Taxi. Drosjene tar med seg varene på vei til eller fra andre transportoppdrag, og på denne måten sikrer vi deg rimelig, rask og trygg levering - som i tillegg er miljøvennlig.
Ordre som skal lenger avgårde sendes med Bring. Informasjon om hvilken transportmåte vi benytter finner du i kasen.
- Hva hvis jeg ikke blir fornøyd?
Kundetilfredshet er viktig for oss i Zareus. Dersom du ikke blir fornøyd med det du har bestilt fra oss, ber vi deg snakke med en av våre dyktige medarbeidere som vil hjelpe deg å finne en løsning.
- Bli kontokunde
Bedrifter som handler kontorrekvisita hos oss får muligheten til å handle varer på konto. Som kontokunde får du flere fordeler, som blant annet gunstigere priser på enkelte varer, månedlig samlefaktura og inntil 45 dagers rente- og gebyrfri kreditt. Les mer her: https://www.zareus.no/blikontokunde
- Kan jeg få rabatt på større kvanta?
Vi tilbyr avtalepriser på produkter som kjøpes regelmessig eller i større kvanta. Sammen med deg ønsker vi å finne gode løsninger som gjør hverdagen din enklere. Ta kontakt med oss på 61311000 eller skriv til kontakt@zareus.no for et tilbud på dine favoritter.
- Hvilke betalingsmetoder tilbys?
Vi tilbyr betaling i butikk for klikk-og-hent-ordre, faktura til kontokunder, i tillegg til VISA, MasterCard, Apple Pay og Vipps.
- Prismatch på blekk og toner
Vi matcher nettprisen fra Staples, Power og Elkjøp for sammenlignbare produkter. Se vilkår under nettbutikkategorien "blekk og toner".
For øvrige produkter: Finner du varen din billigere hos en av våre konkurrenter, spør oss gjerne om vi har anledning til å matche prisen. Vi har dessverre ikke anledning til å konkurrere med de største online-butikkene, men kan i de fleste tilfeller matche andre lokale aktører som de ovennevnte.
- Hva koster frakten?
Fraktkostnaden varierer etter hvor vi skal levere, ordreverdi og vekt.
På Jevnaker tilbyr vi fri frakt på alle ordre, til Hønefoss fri frakt over 500,- (ellers kr. 75), og til øvrige deler av landet tilkommer frakt i henhold til prislister fra Bring. Fraktkostnaden blir beregnet i kassen slik at du ser hva den blir før du fullfører bestillingen din.
- Jeg har andre spørsmål
Vi er her for å hjelpe! Ring 613 11 000, skriv til kontakt@zareus.no eller benytt vår chat - så hjelper vi deg.