Corona: Info

Skrevet av: ResponsDirect AS
Publisert dato: 12. mars 2020

Informasjon i forbindelse med corona-viruset:

Kjære kunde!
Vi er lei oss for å informere om at corona-viruset begrenser oss på lik linje med dere. De fleste norske bedrifter går nå inn i en krevende periode, og for oss næringsdrivende vil corona-viruset i stor grad også påvirke oss privat.
Nå som alltid - skal du vite at ResponsDirect er på din side, og vi skal gjøre vårt ytterste for å bidra positivt til din bedrift også i denne krevende perioden.
Fra og med i ettermiddag arbeider vi hjemmefra, og setter fullt fokus på å bidra positivt for våre kunder i denne krevende perioden.

Normal drift - med noen restriksjoner:
ResponsDirect AS opprettholder normal drift, men vi stanser for øyeblikket alle personlige kundemøter. Kontorene våre vil ikke være bemannet, og i tråd med helsemyndighetenes råd vil vi benytte hjemmekontor i den kommende tiden. 
Alle kunder tilbys veiledning over telefon, e-post eller Skype som erstatning for eventuelle fysiske møter.

Vær tålmodige med oss...
Våre systemer er kjent for å være stabile og robuste. Samtidig trenger de vedlikehold og oppdateringer, og vi har mottatt varsel fra våre leverandører og samarbeidspartnere om at dette vil begrenses i tiden fremover.
Vi skal gjøre alt vi kan for å opprettholde alle produkter og tjenester som normalt, men ber om forståelse for at enkelte tekniske utfordringer, oppdateringer og spesielle funksjoner vil kunne oppleve nedetid eller forsinkelser som følge av viruset.

Informér dine kunder!
Mange av våre kunder blir nå påvirket av coronaviruset. For de av dere som opplever å måtte begrense drift eller legge restriksjoner på drift, besøk eller åpningstider anbefaler vi at dere oppdaterer nettstedene deres med informasjon til egne kunder.
Husk: Alle våre kunder har fri support til endring eller redigering av nettside. Logg inn på RD:Live, skriv til support@responsdirect.no eller ring vår kundestøtte på 613 11 000. Vi har som alltid åpent alle virkedager mellom klokken 08 og 18. 

Jobb hjemmefra - der det er mulig.
Moderne teknologi gir mange bedrifter mulighet til å arbeide hjemmefra. Vi forstår at denne løsningen ikke fungerer for alle, men vi håper at dere som kan benytter muligheten. 

Alle våre kunder er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for kostnadsfri rådgivning i hvordan digitale løsninger og moderne teknologi kan legge til rette for arbeid hjemmefra. I perioden 12. mars til 12. april tilbyr vi KOSTNADSFRI IT-SUPPORT for hjemmekontor så langt vi har anledning. Alle henvendelser rettes telefon 613 11 000 (man-fre 08-18) eller support@responsdirect.no.

Tiden fremover
Det er vanskelig å si hvor lenge viruset vil vare - og hvilket omfang og hvilke konsekvenser det vil ha for norsk næringsliv. Det vi vet er at rett informasjon til rett tid er viktig - både for våre kunder, og for våre kunders kunder. Benytt derfor muligheten dere har som kunder hos oss til å oppdatere sosiale medier, nettsider og Google-kontoer med riktig informasjon. 

Sist og ikke minst - ta vare på hverandre! 
- og husk ordene fra den danske statsministeren: "Nå skal vi stå sammen ved å holde avstand" :-)
Av Torbjørn Zareus Bergen 28. januar 2025
Vi får i disse dager mange henvendelser fra kunder som har fått beskjed fra datamaskinen sin om at det er på tide med en oppgradering til Windows 11. Hva bør du gjøre - og hvordan kan vi hjelpe deg?
Av Torbjørn Zareus Bergen 30. november 2024
Julegata er åpnet, vinduene er pyntet, og nå går dagene fort frem mot jul.
Av Madeleine H. Edvardsen 1. november 2024
Klar for julehandelen?
Se flere artikler