Dette er tiden for å være proaktiv!

Skrevet av: Torbjørn Z. Bergen
Publisert dato: 18. mars 2020

Konrona-viruset påvirker bedrifter i alle størrelser over hele verden. Færre mennesker beveger på seg, butikker opplever stor nedgang og en rekke arrangementer er nå avlyst eller utsatt.

Heldigvis kan digitale verktøy bidra til å få nettopp din bedrift gjennom krisen. Ved å utvide eller forbedre dine digitale løsninger kommer du nærmere kundene dine – også i denne vanskelige tiden.

Her er noen tips fra oss i ResponsDirect.

Nettbutikk og digital betaling
Siden trafikk i butikk synker opplever mange bedrifter en stor pågang i netthandelen. En god løsning er første skritt på vei til en god kilde for ekstra inntekt. ResponsDirect er totalleverandør av nettbutikker, og for deg som allerede er kunde hos oss er kostnaden lav. Vi har kort responstid og hjelper deg gjerne i gang. Se mer informasjon i fanen "Løsninger, tjenester og priser" på vår nettside.

Informér dine kunder
  • Vis meldinger på nettsiden din som gir relevant informasjon.
  • Tilby digitale skjemaer til kunder som ønsker å endre timene sine
  • Legg til alternative leveringsløsninger i din nettbutikk – som f.eks hjemkjøring
  • Legg til betalingsterminal på nettsiden eller informér om Vipps Bedrift for å unngå å ta i mot kontanter i butikk.
Benytt tiden til å lage mer digitalt innhold
Siden du nå ikke ser kundene dine i butikk like ofte, er det viktig å minne de på at du fortsatt er der for dem. Vi tilbyr en rekke tjenester som setter deg i kundens søkelys igjen:
  • Bloggfunksjon til nettsiden - tilbys nå kostnadsfritt for både nye eksisterende kunder
  • Hjelp til tekstforfatting eller grafisk design
  • Send nyhetsbrev
  • Tjenester for sosiale medier
Benytt sosiale medier!
Under situasjonen vi er i akkurat nå er sosiale medier et av de beste verktøyene for å holde dine kunder oppdatert med det siste fra din bedrift.

Ved tydelig tilstedeværelse og riktige observasjoner kan du nå kundene dine på en god måte, komme i dialog og bidra til at kundene får tilgang til bedriften din på alternative måter. Dersom du driver detaljhandel, kan du for eksempel oppfordre kundene til å ta kontakt med deg dersom de trenger varer, og tilby kostnadsfri hjemkjøring av ordre over f.eks 200 kroner. Driver du overnattingssted, kan dette være anledningen der du tilbyr gratis avbestilling for alle bookinger i en gitt periode. Kort forklart: Vi må tenke nytt, og være kreative - både av hensyn til oss selv og av hensyn til kundene våre. 
Trenger du hjelp med sosiale medier? Ta kontakt med oss i ResponsDirect.

Dette er tiden for prosjekter!
Har du tenkt på prosjekter du har hatt lyst til å gjennomføre, men ikke tatt deg tid til? Dette er tiden å gjøre de på! Fra hjemmekontoret kan du benytte ledig tid til for eksempel...
  • Opprette en god nettside
  • Forberede kampanjer
  • Komme i gang med nettbutikk 
  • Legge planer for kundeaktiviteter

Fortell oss hva du trenger hjelp til!
Vi er her for deg, og vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg gjennom denne utfordrende tiden.
Benytt vår hjemmeside, chat via Messenger, support@responsdirect.no eller ring 613 11 000 (08-18).

Våre ansatte er tilgjengelig for alle kunder som normalt. Vi arbeider nå fra hjemmekontor og er derfor kun tilgjengelig via telefon og digitale flater.

Av Torbjørn Zareus Bergen 28. januar 2025
Vi får i disse dager mange henvendelser fra kunder som har fått beskjed fra datamaskinen sin om at det er på tide med en oppgradering til Windows 11. Hva bør du gjøre - og hvordan kan vi hjelpe deg?
Av Torbjørn Zareus Bergen 30. november 2024
Julegata er åpnet, vinduene er pyntet, og nå går dagene fort frem mot jul.
Av Madeleine H. Edvardsen 1. november 2024
Klar for julehandelen?
Se flere artikler