Enda en uke er over..
Skrevet av: Torbjørn Z. Bergen
Publisert dato: 12. mai 2018
Enda en uke har passert og helgen er nesten alt i gang. Jeg har hatt en fantastisk spennende uke sammen med bedriftene vi arbeider med, og jeg er så glad og takknemlig for jeg kan arbeide med noe jeg trives så godt med, sammen med de fantastiske kundene våre.
Mandag morgen startet jeg dagen på BilForum Notodden, en anerkjent og solid bilforhandler i min gamle hjemby, tidligere kjent som Landsverk Bil. Sammen med bedriftens innehavere og ansatte gikk formiddagen fort, og flere kvelder denne uken har gått med til å gjøre klar den helt nye nettsiden deres. I tillegg til nettsiden arbeider vi også med å sørge for at de digitale oppføringene på internett, f.eks hos Google er korrekte.
Å jobbe med bilforhandlere som BilForum er noe av det beste jeg vet om. Jeg har selv arbeidet i bilbransjen og har nok kanskje litt for mange meninger om hvordan bilforhandlere bør operere. Kort forklart stiller jeg krav til bilforhandleren min, ikke bare under selve salget, men også etter at jeg har kjøpt bil. På BilForum blir jeg møtt av entusiastiske medarbeidere som brenner for faget sitt, som bryr seg om kundene sine og innehar høy kompetanse om bilmodellene de arbeider med. Ja, det er rett og slett ingenting annet enn trivelig å komme inn her. Hvert eneste menneske du møter smiler og virker glade for å være på jobb. Noen ganger under møtet vårt må de ut i butikken og møte kunder som har kommet på besøk - og de gjør det til dagens høydepunkt, både for seg selv og for kunden, uansett årsak til at kunden kommer inn. Fantastisk! Jeg tenker umiddelbart at dette er et sted jeg gjerne ville kjøpt bil på. Nå er riktignok Peugeot et merke jeg kanskje ikke ville ha sett på før, for jeg har vært glad i å skjemme meg bort med BMW, Volvo og yndlingsmerket Alfa Romeo - før jeg ble overbevist av en super Kia, men etter å ha sett nærmere på nye 3008 er jeg overbevist om at Peugeot har vokst seg til et merke med real status.
For ja, det er rett og slett en opplevelse å være her, og jeg gleder meg masse til å samarbeide videre med de.
Hvis alt går etter planen, blir den helt nye nettsiden deres lansert allerede neste uke - og det gleder vi oss til.
Følg med på bilforumnotodden.no :-)
Etter å ha besøkt BilForum drar jeg videre til min tidligere arbeidsplass, Notodden Bil og SpeedShop, som også er kunde hos ResponsDirect.
Endelig tilbake, tenker jeg, for det føles rett og slett som å komme hjem. Daglig leder og tidligere kollega Frode forteller entusiastisk om nyheten Kia Niro Electric som jeg gleder meg til å se i desember. Etter å ha arbeidet med salg av Kia over tid har jeg blitt kjempeglad i merket, og denne nyheten tror jeg absolutt blir en suksess. Hvis Kia virkelig klarer å kombinere denne flotte modellen, som vi allerede kjenner som både hybrid- og plug-in-hybrid, med en elbil som virkelig leverer god rekkevidde, kan det ikke være tvil om at Kia har en ny storselger på vei.
Kvaliteten går jeg god for, for vår kjære Optima nærmer seg allerede 2. servicetime og 30.000 kilometer - uten at jeg kan pirke på en eneste ting.
Skulle Kia (eller Citroën) være merket for deg, så er det ingen tvil om at Notodden Bil er det rette stedet. Her er det trivsel og kundeservice i alle ledd, og det er absolutt ikke uten grunn at de høster inn 5-stjerners-anmeldelser via Facebook i bøtter og spann.
Lyst til å lese mer om nye Niro? Ta en titt under "nyheter" på notoddenbil.no :)
Skulle du derimot være nærmere Hønefoss, finner du Kia også hos Ring Auto Service. De byr også på Subaru, og spesielt nye Outback anbefaler jeg en nærmere titt på dersom du ser etter plass, sikkerhet, teknologi og klasseledende firehjulsdrift en nydelig stasjonsvogn. Her snakker vi premium! Mer informasjon finner du på ringautoservice.no.
Etter en kopp kaffe med gjengen, satte jeg kursen videre mot Telemarkens Bokhandel.
Nå må du ikke tro at det er slik at jeg på et eller annet tidspunkt har arbeidet hos alle kundene mine, men jeg har faktisk arbeidet her også, og jeg legger ikke skjul på at jeg savner å være her.
Så fort jeg kommer inn døra møter jeg Wenche, min tidligere leder, som jeg fortsatt har god kontakt med. Det er ikke uten grunn at jeg kaller henne "leder" og ikke "sjef", for det er nettopp det Wenche er. Hun leder bokhandelen og de ansatte på rett vei i stedet for å kommandere. Uten et vondt ord om mine tidligere arbeidsgivere (for det har jeg virkelig ikke) er Wenche noe helt for seg selv. Hun har full kontroll på alt som skjer, butikken er alltid striglet, og kundene blir alltid møtt med smil, fagkunnskap og en solid serviceinnstilling. Wenche er ei fantastisk dame som etter min mening burde arbeide fulltid med å kurse i bedriftsledelse, så dette besøket er ekstra trivelig. Skal jeg handle bøker eller kontorrekvisita, så er dette stedet for meg.
Wenche overtok bokhandelen fra Libris-kjeden når de gav den opp for flere år siden, og hun merket ikke engang at konkurrenten Notabene etablerte seg et par hus lenger ned i gata et par år senere.
I dag er Notabene-butikken for lengst historie, så fortell ikke meg at serviceinnstilling ikke påvirker salget... :)
Etter en trivelig prat om alt fra vær til digital markedsføring legger vi en plan for hvordan en nettbutikk på sikt kan integreres med den nye nettsiden telebok.no som ble lansert for en måned siden. Som alle våre andre kunder får også Telemarkens Bokhandel kostnadsfritt redesign hvert 3. år, og forrige måned var det nettopp denne som stod for tur. Wenche forteller at hun får skryt for den, og det gjør meg i ekstra godt humør :) Siden ser du på www.telebok.no.
Kundemøtene for denne dagen var over, og jeg satte kursen videre til hytta i Hjartdal. Dagen gikk fort, så jeg får heller ta sikte på å besøke noen flere av kundene våre på Notodden neste "turné" om et par ukers tid.
Dette er nemlig noe av det jeg liker aller best med jobben min. Jeg kan jobbe fra hvor jeg vil og når jeg vil, enten det er foran bålet på hytta en nydelig sommerkveld, fra en cabriolet på Floridas landeveier i februar, eller fra vårt helt nye kontor på Jevnaker når jeg ønsker det. Det gir meg en euforisk frihetsfølelse som jeg er sikker på at hjelper meg i gang med nye prosjekter, nye kunder og nye ambisjoner - hver eneste dag.
Uken har gått fort, og selv om jeg desperat har forsøkt å fordype meg i de nye EU-reglene for personvern, har jeg hatt mange spennende, trivelige og lærerike opplevelser. Prikken over i´en ble dagens tur til Helse i Senter på Jessheim.
Her blir jeg kjent med Jeanette og Frank som driver helsesenteret sammen med flere andre. Det var noe eget ved å ikke gå inn på et "tradisjonelt legekontor", men inn i dette gamle bolighuset på Jessheim som i dag huser klinikken deres. Atmosfæren er noe helt for seg selv, og jeg føler meg velkommen før jeg har gått inn døra.
Et trivelig og spennende møte avsluttes på en litt annen måte enn jeg hadde forstilt meg i dag tidlig. Kontorjobb og bilkjøring har gjort både rygg og nakke kranglete i det siste, og på onsdag måtte jeg ta en timeout på morgenen fordi ryggen hadde bestemt seg for at den ikke var klar for kontorarbeid helt enda. Frank har en siste ledig time rett før jeg skal dra, og jeg blir gledelig med.
Frank er osteopat, massør/muskelterapeut og soneterapeut. Han forteller engasjert om hvordan de forskjellige musklene henger sammen på en måte som gjør at jeg forstår hva han snakker om. Wow-faktoren kommer først når han tar tak i en hoftemuskel som får meg til å bite tennene sammen, utfører noen enkle grep og litt enkel tøying - før muskelen slipper på et minutt og ikke gjør vondt lenger. Ja, det høres kanskje for godt ut til å være sant, men etter at muskel etter muskel fra fot til nakke slipper smerte og spenning, er jeg helt overbevist - dette var verdt hvert minutt!
På vei hjem føler jeg meg usedvanlig rolig og avslappet. Det er nesten som om noe mangler, for skuldrene har roet seg ned og ryggen protesterer ikke på tur med hundene senere på kvelden. Jeg forstår godt at både legekontor og regnskapskontor har avtale med Frank om regelmessig behandling av de ansatte - for hit skal jeg tilbake!
Behandlingen minner meg også på at det er på tide å få en timeavtale hos Aina på Notodden Akupunktur og Helseklinikk. Når jeg er litt ekstra stresset eller har behov for muskelterapi, hjelp med vonde muskler og en god prat er det hos henne jeg får den aller beste hjelpen. Jeg husker fortsatt denne årstiden i 2011, da en ubrukelig skulder hindret meg fra en optimal hverdag. Skoleeksamener, hverdagslige gjøremål og selv tur med hunden ble komplisert. Jeg møtte Aina første gang når jeg var med min venninne og hennes datter Sabine hjem på besøk. Aina tilbydde seg å sette noen nåler i skulderen, men jeg reagerte med stor skepsis. Tidligere hadde jeg vært hos lege, massør og en annen behandler for å få hjelp, men uansett hva jeg gjorde ble skuldra bare verre. På en eller annen måte lot jeg meg overbevise, og med min frykt for nåler skalv jeg kanskje litt når jeg sa til Aina "si fra før du stikker, da..."
Hun lo litt når hun rolig svarte at jeg bare kunne ta det med ro, for hun hadde satt to nåler allerede. Den neste dagen husker jeg godt. 16. mai, mandag, skoleprøve og dagen før 17. mai hvor jeg skulle på tur til Oslo med Martin - som fortsatt er en av mine aller beste venner, og ResponsDirects suverene utvikler. Jeg var så støl at jeg trodde skuldra skulle ramle av - men dagen etter, på vei til Oslo, forsvant alle plager og skuldra føltes fin igjen. Etter denne opplevelsen fortsatte jeg å gå til Ainas klinikk og jeg ble mer og mer overbevist for hver gang. Akupunktur løste problem etter problem, og hvert besøk var en opplevelse i seg selv.
Kort forklart, er du skeptisk til akupunktur - prøv først hos en seriøs, anerkjent klinikk med høy etterspørsel. Eller gjør det enkelt og behagelig, og bare bestill en time hos Aina med en gang. Jeg garanterer personlig at du ikke kommer til å angre. Timen bestiller du raskt og enkelt direkte på klinikkens nye nettsider, www.notoddenakupunktur.no
- naturligvis levert av ResponsDirect :-)
Enda en uke har gått, og jeg skal straks slukke lyset på kontoret, stenge telefonlinja for helgen og gjøre meg klar for familiebesøk på Voss. Kia´en er nyvasket, har full tank og gleder seg like mye til å dra på tur som jeg gjør. Jeg legger meg med et smil om munnen og føler meg så glad for at uka har vært så flott, for at jeg har fått møte så mange flotte mennesker og bedrifter som jeg har gjort, og for at vi enda en uke presterer usedvanlig godt på de digitale målingene våre. Straks er vi klare for en ny uke, der vi skal møte både gamle og nye kunder - og jeg gleder meg nesten så mye at helgen bare kan få lov til å passere.
Som en siste liten kommentar;
Husk hvor viktige kundene dine er for deg! Glem ikke at de har en rekke alternativ - men at du fikk jobben. Ta vare på kundene dine, så kommer de tilbake. Er kundene dine lojale forteller de gode ting om deg, og du blir anbefalt videre. La oss ikke engang tenke hva som skjer motsatt...
God kundeservice er dessverre ikke en selvfølge, men jeg tror det er en nødvendighet. Neste gang du drar på jobb, ta med deg smilet ditt, ditt beste humør og all din kompetanse - så skal du se at kundene strømmer til. Jeg og mine flotte kolleger gjør det i ResponsDirect hver dag, og jeg er faktisk helt trygg på at hver eneste bedrift vi markedsfører gjør akkurat det samme.
Nyt helgen, kos deg litt ekstra og lad batteriene til neste uke, for da er du i gang igjen. Finn en gnist, skap litt glede og gjør deg selv unik. Da blir hverdagen det også. Skap opplevelser i dag, så blir morgendagen bedre av seg selv. Det er nettopp det vi kaller "beyond tomorrow"
:-)
Artikkelen er på ingen måte sponset, forespurt eller korrigert av bedriftene som er nevnt.