Vi endrer våre fakturarutiner
Skrevet av: Torbjørn Z. Bergen
Publisert dato: 28. april 2018
Kjære kunde!
ResponsDirect informerer om endringer av våre fakturarutiner. Alle endringer er gjort for å gjøre det litt enklere for oss å sende regninger og litt enklere for deg som kunde å motta de.
Vi innfører KID-nummer
For å sørge for raskere og enklere håndtering av våre abonnementsfakturaer har ResponsDirect innført KID-nummer. Dette hjelper oss med å holde kostnadene nede og fokusere på våre gode løsninger. For å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde gjør vi KID-nummerene så korte som overhodet mulig, slik at det skal bli færre sifre å taste inn enn normalt.
Nytt kontonummer
ResponsDirect AS har fra 1. februar 2018 tatt i bruk kontonummer 1506.03.00000 hos DNB Bank.
Alle innbetalinger til oss må betales til dette kontonummeret.
Ny fakturalayout
Enkelte av våre kunder har ønsket seg ny fakturalayout. Derfor endrer vi nå til et nytt regnskapsprogram som gir en annen layout enn tidligere. Det nye regnskapsprogrammet vårt fakturerer alle abonnement automatisk.
Fakturagebyr
I dag mottar mer enn 80% av kundene våre faktura i digitalt format. Siden 2015 har ResponsDirect fakturert kr. 55,- i fakturagebyr dersom det ønskes faktura pr. post.
Nå endrer vi gebyret til kr. 75,- fordi vi har tatt i bruk Postens digitale frimerker. Det betyr at Posten henter brevene direkte hos oss, men at kostnaden er litt høyere enn tidligere. Fordi disse regningene krever manuell behandling, medfører disse litt ekstraarbeid for oss.
Dersom du enda ikke er registrert som mottaker av faktura pr. e-post eller EHF, ta kontakt med oss, så endrer vi din foretrukne fakturametode.
EHF-faktura
Til bedrifter og offentlige etater sender vi nå EHF-faktura dersom det er ønskelig.
Selv om dette koster litt å sende, har vi valgt å sende EHF uten ekstrakostnad for kunden, fordi vi ønsker at så mange som mulig skal benytte faktura i digitale format.